laura-rutten.reismee.nl

arrival :)

dag vriendjes en vriendinnetjes :)

zoals jullie nu ondertussen wel allemaal zullen weten woon ik vanaf nu voor een tijdje in Indonesië. Wat ga ik daat doen? een marketingplan uitwerken voor de ViaVia in Yogyakarta (op internet zal je wel terugvinden wat ViaVia's voor dingen zijn). ik ben en werk hier niet alleen, Li, een meisje dat milieumanagement aan de hogeschool van Gent studeert is met me meegegaan. maandag 7 maart ben ik om 3u 's ochtends vertrokken in leuven. hoe mijn reis is verlopen kan je hieronder verder lezen.

7 maart heb ik eerst ziek in bed gelegen, ik zal de gore details jullie besparen, maar de nieuwsgierigen kunnen altijd bij mijn liefste schat terecht die jullie (waarschijnlijk lichtjes overdreven en met veel plezier) alles zal vertellen :) dus ja.. om drie uur gaat dan die wekker en dan zijn we naar brussel vertrokken waar ik het met veel pijn in het hart afscheid heb moeten nemen van mijn beste vriendje en vriendinnetje (met de nodige traantjes).

dan om een saaie en lange reis kort te houden:

brussel - frankfurt

frankfurt - taipei

taipei - jakarta

jakarta - Yogyakarta

ongeveer 38u later ben ik dan aangekomen in de ViaVia van Yogyakarta :) hier hebben we al heel wat werknemers ontmoet waarvan ik slechts een paar namen heb onthouden (rojo, u-ut, udji) de mensen lijken hier allemaal heel erg op mekaar :) en hun moeilijke namen maken het er niet makkelijker op..

de Indonesiërs zijn super vriendelijke en behulpzame mensen. ze zijn ook continu aan het lachten en dat werkt aanstekelijk :) een paar gekke dingen die ons zijn opgevallen: 'oudere' vrouwtjes krijgen voorrang wanneer je bij het wc staat aan te schuiven. de wc's zijn overigens vaak van die franse toiletten, degene met een gat in de grond, waar je vervolgens mag gaan boven hangen :) naast iedere wc hangt er ook een soort van mini-tuinslang met sproeier der op, deze wordt gebruikt om heel de vloer proper te maken (en als een douche achter te laten) wanneer je je behoefte hebt gedaan :)

de indonesische man heeft over het algemeen een gigantische baby-face en degene die al wat baardgroei hebben laten dit dan ook trots staan. dit reseulteert in hier en daar een kin met een stuk of vier extreem lange haartjes op (meer dan 10 zijn het er nooit, believe you me) en sommige mannen zien er dan ook nogal vreemd uit :)

zo, de rest is voor een andere keer (wanneer ik mssn nog wat leuke fun-facts kan geven of es iets interessant te vertellen heb). oh ja :) misschien nog hetgeen wat jullie zich het meest afvragen: het weer. het is hier gemiddeld 30° en zeer drukkend doordat ik mij hier op het ogenblik in het regenseizoen bevind. gelukkig is er airco in mijn kamer ;) we lopen hier ook 7u voor op jullie, waardoor je me misschien wat makkelijker zal mislopen op skype. de zon komt op rond 5u 's ochtends (heb ik mij laten vertellen) en gaat plots onder om 6u 's avonds (weet ik uit eigen ervaring) en dan is het ineens stikdonker :)

maar volgende keer dus meer van dit :) ik mis jullie verschrikkelijk, maar mijn lieve schattie nog het meest.

X tot snel!

Reacties

Reacties

avestrus

Mi paloma,

We missen je ook, natuurlijk je ventje jou het meest :)
Maar binnen een paar weekjes bij jou ;)

Dikke zoen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!